Home » Tips RumahTangga » Petua Dan Cara Terbaik Melayan Suami » Petua Dan Cara Terbaik Melayan Suami

Petua Dan Cara Terbaik Melayan Suami

Petua Dan Cara Terbaik Melayan SuamiPetua Dan Cara Terbaik Melayan Suami 

Diyakini bahawa petua dan cara terbaik melayan suami dengan betul haruslah difahami dan dipraktikkan oleh semua para isteri. Dengan mengetahui ilmu, petua dan cara terbaik melayan suami akan memberikan kesan positif kepada kebahagian rumahtangga. Suami akan merasa lebih bahagia dan memberikan respon yang baik kepada isteri jika isteri pandai melayan suami ini amat berguna kepada isteri untuk meningkatkan kebahagian dan juga keseronokan dalam perhubungan rumahtangga. Namun ramai juga isteri yang kurang memahami dan juga mempraktikan cara melayan suami dengan betul. Keadaan ini akan mengakibatkan keadaan rumahtangga kurang harmoni dan baik. Oleh itu marilah kita pelajari dan amalkan teknik, petua dan cara terbaik melayan suami dan betul ini. 

Petua Dan Cara Terbaik Melayan Suami1. Air minum suami hendaklah sentiasa disiapkan jangan sampai dia minta biarpun sekadar air masak sejuk. Sebaik-baiknya sediakanlah minuman panas seperti kopi, teh atau susu. Air panas elok disimpan di dalam termos supaya memudah dan menjimatkan masa kita. Kalau boleh sediakan kuih-kuih ringan seperti karipap, cucur, bubur, apam ataupun biskut kering. Hal ini juga dapat mengelak anak-anak dari membeli makanan ringan di kedai yang tidak mengandungi zat di samping tidak terjamin kebersihannya. 

2. Hendaklah memasak mengikut kesukaan suami bukannya ikut selera isteri. Kalau suami suka makan gulai kari atau masak lemak cili api, janganlah kita masak lauk asam pedas atau ikan goreng. Suami akan gembira bila seleranya ditepati. Janganlah pula ikan yang menjadi mangsa, diketuk lengkang-lengkung hingga hancur kerana meradangkan sikap suami yang mahu lauk tersebut dimasak mengikut seleranya sedangkan isteri tidak menggemarinya.

3. Apabila pakaian suami koyak atau tercabut butangnya hendaklah segera dijahit. Jahitlah dengan secantik yang boleh supaya pakaian itu kelihatan kemas dan cantik. Jangan dibuat sambil lewa kerana jahitan tersebut akan melambangkan peribadi isteri samada ikhlas atau terpaksa. Semua suami akan berasa bangga jika pakaiannya dijahit sendiri oleh jari-jemari halus isterinya.

4. Sentiasa berada di dalam keadaan bersih dan kemas ketika suami berada di rumah. Isteri hendaklah berada di dalam keadaan berwangi-wangian supaya hatinya senang untuk bergurau senda. Ketahuilah bahawa bersenda gurau antara suami isteri juga merupakan salah satu ibadah yang diredhai oleh Allah S.W.T.